woensdag 2 mei 2012


- Op de bekende Europese aandelenmarkten is de stemming wat afwachtend. Toch veel wat hogere noteringen met omzetten die maar weinig voorstellen. Berichten zijn er meer dan voldoende, maar daar wordt voor de zoveelste keer extreem selectief mee omgegaan.

- Zo kwamen er vanmorgen bijvoorbeeld behoorlijk slechte cijfers over de Europese inkoopmanagers in de industrie beschikbaar. En hoe werd daar in de eurozone op gereageerd? Gewoon niet, want gisteravond was er een beter dan verwacht cijfer over de Amerikaanse inkoopmanagers beschikbaar gekomen. Logisch toch? Over die Amerikaanse cijfers nog een klein detail. Het nationale cijfer was duidelijk beter dan verwacht terwijl allerlei regionale indices juist behoorlijke dalingen lieten zien. Hoe meerdere minnen opgeteld een dikke plus kunnen worden, weten wij ook niet.

- Een ander detail uit de VS had betrekking op de Dow Jones index die mede op basis van dat bovengenoemde getal de hoogste stand in meer dan vier jaar bereikte. Dat kan, maar wat is er sinds het najaar van 2008 in de VS o.a. gebeurd? Denk: huizencrisis, denk problemen op de arbeidsmarkt, denk pensioen- en spaarcrisis en denk mega-grote begrotingstekorten. En dan toch een onveranderde stand van die index. Om het eens anders te formuleren: de economie ligt in het ziekenhuis op de intensive care terwijl de beleggers denken dat er eigenlijk niets mis is.

- Nederlands nieuws was er ook voldoende. Gisteren verhalen over de huizenprijzen, over de dekkingsgraad van de pensioenen, over de kantorenmarkt en over de transportwereld die allemaal tamelijk somber waren. Aan het begrip 'economisch herstel' hoeft u voorlopig niet te denken. Dan denken dat het genoteerde bedrijfsleven daar geen grote last van gaat krijgen, is jezelf wel erg voor de gek houden.

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen