vrijdag 18 mei 2012


- Het wordt eentonig, maar vanmorgen gaat het op de bekende Europese aandelenmarkten natuurlijk weer over dezelfde onderwerpen als de afgelopen dagen het geval was. Kort samengevat: Griekenland, en alles wat daarbij ter sprake komt. Veel wat lagere koersen zijn het gevolg, met omzetten die overigens niet veel voorstellen. 

- In essentie gaat het echter niet over Griekenland of over de Spaanse banken of over een mogelijke run op de bank. Eigenlijk gaat het alleen maar om de vraag hoe alle mogelijke verliezen verdeeld moeten gaan worden? Wie/welke groep/partij gaat wanneer voor hoeveel het schip in? En omdat daar op een verschrikkelijke manier omheen gedraaid wordt, verliezen steeds meer mensen het vertrouwen in een 'verstandige' afloop, gaan daar dan naar handelen en versterken in dat proces de problemen die er al zijn. Daardoor nemen de mogelijke verliezen alleen maar toe, wordt er nog meer voor tijd gegaan, komt het vertrouwen verder onder druk te staan etc.etc.

- Oplopende verliezen verdelen dus. Er is een rapport verschenen over de financiële positie van de banken en daaruit bleek dat er de komende tijd meer dan $ 550 mrd in de banken gestoken moet worden opdat die banken voldoen aan de internationale kapitaalseisen. Maar wie gaat er meer dan $ 5,50 in een bank investeren als het gewoon zeker is dat die bank binnenkort forse afboekingen moet gaan doen op bijvoorbeeld uitstaande leningen in o.a. allerlei Zuid-Europese landen. Om maar te zwijgen over mogelijk andere financiële pijnpunten als dalende huizenprijzen. Dit begint allemaal erg te wijzen op erg veel meer gemeenschapsgeld in financiële instellingen.

- De VS dan maar. Daar liet de Fed woensdag weten dat er voorlopig geen enkele sprake gaat zijn van het mogelijkerwijs terugdraaien van ook maar een van de vele genomen maatregelen om de economie te stimuleren. Hoeveel 'bewijs' wilt u hebben dat het met die Amerikaanse economie gewoon niet goed gaat? Dat dat beetje groei er alleen maar is vanwege alle en grote maatregelen die genomen zijn om die groei te stimuleren. Tot slot nog een vraagje. Denkt u dat er een verband bestaat tussen het extreem lage rentebeleid van de Fed en de extreem grote derivatenposities (plus mogelijke verliezen) van JP Morgan? 

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen