donderdag 10 mei 2012

- De stemming op de bekende Europese aandelenmarkten wil er vanmorgen ook niet echt inkomen. Meer minnetjes dan plusjes, met omzetten die weinig bijzonder zijn. Berichten zijn er meer dan voldoende en de inhoud ervan is meestal niet positief, om het eens voorzichtig te formuleren, maar handelaren/beleggers zijn nog steeds niet bereid die realiteit te accepteren.

- Zo wordt er de laatste dagen weer wat gezeurd over Griekenland wel/niet in de euro. Het is natuurlijk allemaal tamelijk simpel. Als partijen afspreken iets te gaan doen, kunnen die afspraken ook weer teruggedraaid worden. De grote vraag is dan alleen wat de consequenties op korte en lange termijn voor alle betrokkenen gaan zijn. Per slot van rekening zijn er na het maken van die afspraken een hoop dingen gebeurd. Zo heeft Griekenland de afgelopen 12 jaar een paar honderd miljard euro geleend, om eens wat te noemen.

- Als de Grieken gaan stoppen met de euro en teruggaan naar de drachme kunnen we gaan bedenken welk percentage van die paar honderd miljard euro nooit meer terugbetaald gaan worden en wat daarvan de consequenties in andere landen gaan zijn. Een klein voorbeeld; onze eigen ABNAmro heeft minstens € 600 mln uitgeleend aan een paar krakkemikkige Griekse transportbedrijven. Hoe groot denkt u dat alleen op deze leningen de verliezen voor De Bank gaan zijn?

- De clown-show die de Chinese macro-cijfers zijn, kende weer een volgende aflevering. De laatste handelscijfers gaven o.a. aan dat de Chinese importen nauwelijks toenemen. Dat is op zich niet zo opmerkelijk. Wat dan echter wel heel erg opmerkelijk is, is dat er dan toch nog mensen zijn die hardop durven zeggen dat die Chinese economie lekker hard groeit. Geen groei van de importen en toch een erg hoge groei van de economie? Dat is Chinanomics 1.0..

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen