maandag 14 mei 2012

- Op de bekende Europese aandelenmarkten is de week slecht begonnen. Bijna alleen maar, vaak duidelijke, koersdalingen met omzetten die (op enkele uitzonderingen na) overigens niet zoveel voorstellen. Het vertrouwen van handelaren/beleggers in een goede afloop van de ontstane problemen staat op dit moment duidelijk onder druk. En u kent de belangrijkste reden: Griekenland.

- En dan wordt het gelijk extreem ingewikkeld, want het Griekenland-verhaal kent echt tientallen invalshoeken, er zijn tientallen partijen mee bezig en alles wat ergens gebeurt heeft ook weer consequenties voor al die invalshoeken en al die partijen. Alles en iedereen probeert z'n eigen belangen zo goed mogelijk te waarborgen en de onprettige gevolgen zo goed mogelijk af te wentelen op anderen. Denk bijvoorbeeld nooit dat de Grieken zelf het ook maar ergens over eens zijn. Ook daar zijn er talloze fracties en partijen die zo goed mogelijk uit deze situatie willen komen.

- Denk ook geen enkel moment dat als het probleem-Griekenland op enig moment van tafel is, dat het dan weer beter gaat. Want iedere 'oplossing daar' gaat meegenomen worden in de talloze ontwikkelingen die nu op andere plaatsen in de eurozone spelen.

- Ook buiten de eurozone hebben de ontwikkelingen in de eurozone uiteraard consequenties. Als het in een van de belangrijkste regio's van de wereld economisch minder goed gaat, gaan de handelspartners daar onvermijdelijk last van krijgen. Minder exportmogelijkheden zijn hoe dan ook een minnetje. En dat minnetje kan groter worden naarmate die landen afhankelijker zijn van kredietverlening door Europese banken, om eens iets te noemen.

- Het 'goede' nieuws van de dag betreft de tamelijk onbegrijpelijke verbetering van het Amerikaanse consumentenvertrouwen. Ondanks alle negatieve berichten over allerlei zaken die consumenten betreffen (denk inkomens, arbeidsmarkt, huizenprijzen en studieschulden), worden die Amerikanen toch iets positiever.

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen