dinsdag 15 mei 2012


- Op de bekende Europese aandelenmarkten is de stemming vanmorgen beter dan gisteren. Vooral omdat de inhoud van enkele berichten beter dan verwacht was. Meer plusjes dan minnetjes zijn het resultaat, met omzetten die overigens niet zoveel voorstellen.

- Die beter dan verwachte berichten hadden betrekking op een serie cijfers met betrekking tot de economische groei in een aantal Europese landen. Met name het nieuws uit Duitsland viel erg mee, want de Duitse economie blijkt weer te groeien. Maar ook het opgetelde cijfer over de eurozone bleek iets mee te vallen.

- Die Duitse cijfers gaan voor kanselier Merkel natuurlijk een enorme steun in de rug zijn. Het Duitse beleid van bezuinigen aan de ene kant en hervormingen in de economie doorvoeren om de groei te stimuleren aan de andere kant, blijkt dus te kunnen werken. Daar gaat mevrouw Merkel de komende tijd een hoop mensen aan herinneren. En zeker de mensen die alleen maar praten over meer geld lenen en uitgeven om de economie te stimuleren.

- De ontwikkelingen in/rond/met/onder etc Griekenland blijven de gemoederen natuurlijk erg bezighouden. Grote vraag is nu hoe de politieke wil en de financiƫle mogelijkheden zich tot elkaar blijven verhouden. Dat politici in het kader van het grote en langjarige proces van Europese eenwording niet hardop willen praten over een mogelijk uittreden van Griekenland uit de eurozone is begrijpelijk. Of de financiƫle realiteit dat mogelijk gaat maken, is een heel ander verhaal.

- Ondertussen blijven de kleinere berichten uit China het hoge groei-verhaal maar tegenspreken. De afgelopen dagen was er sprake van nieuws over het energieverbruik, over reserves van de banken en over buitenlandse investeringen in China die nou niet echt wijzen op hoge groeicijfers.

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen